poniedziałek, 19 października 2009

WIOSNA

Wiosna to bardzo ładna pora roku. Ja lubię wiosnę. Wszystko budzi się do życia. Kwitną najpiękniejsze kwiatki. Fruwają barwne motyle. Najbardziej lubię pierwszy dzień wiosny - spalanie lub topienie Marzanny. Ten dzień to Dzień Wagarowicza. My nie chodzimy na wagary. W szkole odbywają się luźne lekcje i jest fajnie. Raz koledzy z klasy wybrali się na te wagary. Jak to bywa, kłamstwo zawsze się wyda.
Jeden z kolegów przyszedł do domu cały wybrudzony błotem. Zdążył się jednak przebrać nim mama wróciła z pracy.
- Bardzo cię proszę odrób lekcje, a ja wstawię pranie - powiedziała mama.
Właśnie wtedy przypomniał sobie, że ubrania włożył do pralki i mama je znajdzie. Chłopak zaproponował mamie pomoc i powiedział, że nie ma nic zadane.
Mama się zdziwiła i powiedziała
–Dobrze to pozmywaj naczynia, bo na praniu to trzeba się znać, by nie pofarbować ubrań. Nie wiedział, co mam wymyślić, ale i tak było za późno, bo usłyszał trzask otwierającej się pralki.
- Co to jest - zapytała mama? - Te rzeczy są bardzo ubrudzone błotem. Jak to się stało?
Chłopiec powiedział, że kiedy wracali ze szkoły to inni koledzy wepchnęli go w błoto.
- Jutro pójdziemy razem do szkoły i wyjaśnimy to z tymi kolegami - powiedziała mama. Chłopak protestował i mama się czegoś domyśliła.
- Dlaczego nie? - A może nie mówisz mi prawdy?
Musiał się przyznać, bo inaczej mógłby mieć jeszcze większe kłopoty.
- Dziś nie byłem w szkole. Poszliśmy z kolegami do parku. Tam biegała wiewiórka i chcieliśmy ją złapać. No i tak ją ganialiśmy, aż wpadłem w błoto i ogromną kałużę. A najgorsze było to, że koledzy bardzo się ze mnie śmiali.
- Nie, najgorsze było to, że nie poszedłeś do szkoły i kłamałeś – powiedziała spokojnie mama i dodała
–Jutro pójdziesz i powiesz pani, dlaczego nie było cię w szkole i przeprosisz.
Kolega zgodził się ma wszystko i przeprosił mamusię. Obiecał, że nie będzie więcej kłamał.
Nie był to udany dzień. A w szkole dzieci naprawdę miały ciekawe zajęcia, które później długo wspominały.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz